Stedentrips met de trein
Speciale deals voor mooie bestemmingen
 Minder uitstoot dan vliegen
 Aankomst in stadscentrum
 Bagage inbegrepen
 Mooi uitzicht onderweg!
Over Treinpromo
Wat kan ik optioneel bijboeken tijdens het reserveren?
Wat kan ik optioneel bijboeken tijdens het reserveren?
U kunt tijdens het reserveren de opties bekijken die u kunt bijboeken. De mogelijkheden verschillen per bestemming.
Ik heb mijn boekingsbevestiging niet ontvangen, wat moet ik doen?
Ik heb mijn boekingsbevestiging niet ontvangen, wat moet ik doen?
Wij sturen u binnen 7 kalenderdagen na het reserveren uw boekingsbevestiging per e-mail toe. Deze kan in uw ongewenste berichten terecht zijn gekomen. Controleert u dit eerst. Kunt u de bevestiging niet terugvinden? Neem dan altijd meteen contact met ons op. Wij kunnen u dan de bevestiging nogmaals toesturen en/of uw e-mailadres corrigeren als dat nodig is.
Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?
Zijn alle belastingen bij de prijs inbegrepen?
Ja, belastingen zijn bij de prijs inbegrepen, behalve de toeristenbelasting. Deze wordt bij aankomst in het hotel bij u in rekening gebracht door het hotel. De hoogte van de toeristenbelasting verschilt per bestemming en is tussen de € 0 en € 7 per persoon, per nacht.
Is toeristenbelasting inbegrepen in de reissom?
Is toeristenbelasting inbegrepen in de reissom?
Nee, toeristenbelasting en de resortfee zijn niet inbegrepen in de reissom en dient voldaan te worden in de accommodatie. Of u toeristenbelasting moet betalen verschilt per bestemming en de hoogte verschilt tussen de € 0 en € 7 per persoon, per nacht.
Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?
Waar kan ik de algemene voorwaarden terugvinden?
Deze kunt u helemaal onderaan de website terugvinden.
Wat is de minimale leeftijd om te kunnen boeken?
Wat is de minimale leeftijd om te kunnen boeken?
Passagiers van 18 jaar en ouder mogen zelfstandig op reis. Wanneer u jonger bent dan 18 jaar dan is het mogelijk om te reizen wanneer er een medereiziger ouder is dan 18 jaar.
Wat is standaard inbegrepen bij iedere reis?
Wat is standaard inbegrepen bij iedere reis?
Wanneer u bij Treinpromo een reis boekt zijn de volgende reisonderdelen inbegrepen (tenzij nadrukkelijk anders vermeld): retourticket met de trein vanaf het door u geselecteerde vertrekstation, bagage met de afmetingen volgens de voorwaarden van de vervoerder en verblijf in een accommodatie met een privé badkamer.
Welke vertrekdata zijn er mogelijk?
Welke vertrekdata zijn er mogelijk?
U kunt tijdens het reserveren in de kalender alle beschikbare vertrekdata vinden. U kunt ook op de individuele pagina van de bestemming alle data terugvinden wanneer de trein vertrekt.
Is het mogelijk om kinderen en baby's mee te nemen op reis?
Is het mogelijk om kinderen en baby's mee te nemen op reis?
Ja, dat is mogelijk. Wanneer u wilt reizen met een kind (tussen 2 en 16 jaar) of een baby (jonger dan 2 jaar) dan dient u ook voor deze persoon een reservering te maken. Hier geldt geen speciaal kortingstarief voor, het kind wordt als een aparte reiziger (volwassene) beschouwd en krijgt ook een eigen plaats in de trein en een eigen bed in het hotel. Let op: wanneer kinderen of baby's worden bijgeboekt kan er geen rekening worden gehouden met wensen voor bepaalde accommodaties met speciale voorzieningen voor kinderen.
Hoe boek ik een reis?
Hoe boek ik een reis?
Alle beschikbare reizen kunt u vinden op onze website. U kunt op onze website direct een reservering maken door te klikken op de gewenste bestemming en vervolgens naar beneden te scrollen.
Is het mogelijk om alleen te reizen?
Is het mogelijk om alleen te reizen?
Ja, dat is mogelijk, maar dan moet u nog steeds voor twee vouchers betalen. Het is niet mogelijk om maar één voucher te gebruiken.
Over de treinreis
Hoe werkt het met de treintickets en hoe kom ik door de poortjes op de stations?
Hoe werkt het met de treintickets en hoe kom ik door de poortjes op de stations?
U ontvangt uw treintickets per e-mail uiterlijk 3 dagen voor vertrek. Op uw treintickets staat een QR code. U kunt uw treintickets printen of op uw mobiele telefoon bewaren. De QR code geeft toegang tot het treinstation. U kunt deze QR code voor de scanner houden om het poortje te openen.
Kunnen de vertrektijden/aankomsttijden van de trein wijzigen?
Kunnen de vertrektijden/aankomsttijden van de trein wijzigen?
Om operationele redenen kan het voorkomen dat de vertrek- en/of aankomsttjden van de trein gewijzigd worden. Wij vermelden daarom altijd dat alle vertrek- en aankomsttijden onder voorbehoud van wijzigingen zijn. Alle wijzigingen zullen op de stationsborden worden weergegeven.
Is er internet (WiFi) aanwezig in de trein?
Is er internet (WiFi) aanwezig in de trein?
Veel treinen hebben inderdaad gratis WiFi aan boord. Op sommige routes kan de beschikbaarheid van WiFi variëren. U kunt natuurlijk altijd gebruik maken van (gratis) roaming op uw mobiele telefoon van uw provider binnen uw normale abonnement.
Kan ik opstappen in ieder station in Nederland?
Kan ik opstappen in ieder station in Nederland?
Nee, u kunt enkel instappen op de stations zoals wij u laten zien bij het maken van uw reservering.
Hoe kan ik naast mijn medereiziger zitten?
Hoe kan ik naast mijn medereiziger zitten?
Tijdens het maken van uw reservering kunt u kiezen voor de optie om plaatsen naast elkaar te reserveren. Wij zorgen er dan voor dat u en uw medereiziger(s) samen zullen zitten in de trein zowel op de heen- als op de terugweg. Als u deze optie niet bijboekt, krijgt u willekeurige plaatsen toegewezen.
Kan ik een fiets meenemen in de trein?
Kan ik een fiets meenemen in de trein?
Dat verschilt per vervoerder. Als u een fiets wilt meenemen, raden wij u aan om rechtstreeks met de treinvervoer(s) contact op te nemen. De treinvervoerder(s) vindt u op pagina 1 van uw boekingsbevestiging terug.
Kan ik een huisdier meenemen op reis?
Kan ik een huisdier meenemen op reis?
Nee, het meenemen van huisdieren is momenteel niet mogelijk. Dit omdat u bij ons altijd een pakketreis boekt en in de hotels het meenemen van een huisdier ook niet mogelijk is. U kunt dus geen huisdier meenemen op reis.
Is er een stopcontact aanwezig in de trein?
Is er een stopcontact aanwezig in de trein?
In bijna alle treinen zijn er stopcontacten aanwezig bij elke zitplaats. Let op: de stopcontacten zijn alleen bedoeld voor het opladen van bijvoorbeeld mobiele apparaten of het gebruik van een laptop of tablet.
Stopt de trein onderweg nog of moet ik overstappen?
Stopt de trein onderweg nog of moet ik overstappen?
Voor reizen naar Parijs geldt dat u met een overstap in Brussel van circa 1 uur reist. Tijdens het reserveren bieden wij de mogelijkheid om naar een rechtstreekse treinverbinding te upgraden.
Moet ik online inchecken voor mijn treinreis?
Moet ik online inchecken voor mijn treinreis?
Nee, dat hoeft niet. Uiterlijk 3 dagen voor vertrek ontvangt u van ons een e-mail met daarin uw treintickets. U ontvangt dus twee losse e-mails: met de tickets voor de heenreis en met de tickets voor de terugreis. Onze e-mails kunnen mogelijk in uw spambox terechtgekomen. Heeft u geen treintickets 3 dagen voor vertrek ontvangen? Neemt u dan contact met ons op via de live chat.
Kan ik roken in de trein of tijdens een stop onderweg?
Kan ik roken in de trein of tijdens een stop onderweg?
Nee, roken is niet toegestaan in de treinen of op treinstations.
Over het hotel
We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?
We reizen met 3 of meer personen, hoe werkt het met de hotelkamer?
U zal verblijven op een 3-persoonskamer (indien beschikbaar) wanneer u reist met 3 personen. Reist u met bijvoorbeeld 4 personen? Dan zal u verblijven op 2x een 2-persoonskamer.
In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?
In wat voor accommodatie verblijf ik en hoe is de ligging?
Tijdens het reserveren kunt u eenvoudig de locatie van de beschikbare accommodaties bekijken. Onder de afbeelding van het hotel klikt u op 'weergeven op kaart'. U kiest zelf in welk hotel u zou willen verblijven en kunt zo uw reis naar wens samenstellen.
Heb ik altijd een eigen badkamer?
Heb ik altijd een eigen badkamer?
Ja, alle hotelkamers waar wij onze reizigers accommoderen hebben een eigen badkamer met toilet. U hoeft dus geen badkamer te delen met andere gasten in het hotel.
Kan ik een early check-in reserveren?
Kan ik een early check-in reserveren?
Nee, deze optie bieden wij niet aan. Wel kunt u nadat uw boeking is bevestigd zelf het hotel contacteren en informeren naar de mogelijkheden.
Wat voor hotels kan ik kiezen voor mijn verblijf?
Wat voor hotels kan ik kiezen voor mijn verblijf?
Wij werken alleen met hotels met tenminste 2 sterren, een goede online beoordeling (minimaal een 7,5 gemiddeld) en ook zijn de hotels niet verder dan 30 minuten reizen met het openbaar vervoer uit het centrum gelegen. De precieze hotels die beschikbaar zijn op uw reisdata kunt u bekijken tijdens het maken van uw reservering. U kunt dus altijd zelf uw keuze maken uit een ruime selectie van verschillende soorten en klassen hotels.
Ik kom 's ochtends aan maar kan pas 's middags inchecken in het hotel, wat nu?
Ik kom 's ochtends aan maar kan pas 's middags inchecken in het hotel, wat nu?
Standaard kunt u inderdaad pas in de middag inchecken in uw hotelaccommodatie. U kunt wel 's ochtends uw bagage kosteloos stallen in het hotel, zo kan uw stedentrip meteen beginnen. U kunt dan later terugkeren om in te checken en toegang te krijgen tot uw kamer.
Over mijn arrangement
Is ontbijt inbegrepen bij mijn arrangement?
Is ontbijt inbegrepen bij mijn arrangement?
Ontbijt in het hotel is niet standaard inbegrepen. U kunt dit desgewenst tijdens het maken van uw reservering tegen een gunstige combinatieprijs bijboeken.
Wat staat er in mijn boekingsbevestiging?
Wat staat er in mijn boekingsbevestiging?
In uw boekingsbevestiging kunt u onder andere de volgende informatie terugvinden: Informatie over het ontvangen van uw treintickets. Het vertrek- en aankomststation van uw reis. De vertrek- en aankomstttijden van de treinreis. Details van de hotelaccommodatie waar u in verblijft. Ook kunt u in uw bevestiging nog een aantal handige tips en trucs lezen om uw reis zo aangenaam mogelijk te kunnen laten verlopen, wij vragen u de bevestiging nauwkeurig door te lezen.
Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?
Klopt het dat ik geen hotelvoucher heb ontvangen?
Ja dat klopt: uw boekingsbevestiging is het document waarmee u kunt inchecken bij uw hotelaccommodatie.
Wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
Wanneer ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
U ontvangt de boekingsbevestiging binnen 7 dagen na het boeken van uw arrangement. We doen ons best om u zo snel mogelijk de volledige documentatie toe te sturen. U ontvangt alle documentatie altijd per e-mail. Wij verzenden geen post.
Wanneer heb ik alle reisbescheiden compleet?
Wanneer heb ik alle reisbescheiden compleet?
Voordat u op reis gaat heeft u de volgende documentatie van ons ontvangen: - 7 dagen na reserveren: de boekingsbevestiging met informatie over uw reis en hotelaccommodatie. - 3 dagen voor vertrek: uw treintickets voor de heenreis; deze tickets zijn tevens voorzien van een QR code om de toegangspoortjes van de stations te openen. - 3 dagen voor de retourdatum: uw treintickets voor de terugreis
Wat is niet inbegrepen bij mijn arrangement?
Wat is niet inbegrepen bij mijn arrangement?
Eventuele plaatselijke belastingen (zoals toeristenbelasting) zijn niet inbegrepen bij uw reis en dienen tijdens het reserveren of ter plaatse voldaan te worden. Ook is een transfer van het station naar uw hotel niet standaard inbegrepen. U kunt echter voordelig en eenvoudig gebruik maken van het plaatselijke openbaar vervoer. Tevens raden wij u aan een reisverzekering af te sluiten.
Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?
Is er een transfer inbegrepen bij mijn reis?
Nee, transfers zijn niet inbegrepen. U kunt ter plaatse gebruik maken van het openbaar vervoer of een taxi nemen naar uw hotelaccommodatie.
Wat moet ik doen bij vertraging?
Wat moet ik doen bij vertraging?
In het geval uw trein vertraagd is, dan zal dit kenbaar worden gemaakt via de informatieborden op het station. Wij verzoeken u in alle gevallen van vertraging te wachten op informatie.
Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?
Hoeveel bagage mag ik meenemen op reis?
U mag zoveel bagage meenemen als u wilt. Het is echter wel van belang dat uw bagage in de bagagerekken of onder de banken past. Wij raden daarom aan om voor uw eigen comfort max. 1 stuks handbagage mee te nemen en 1 grote koffer.
Met welke reisdocumenten mag ik reizen?
Met welke reisdocumenten mag ik reizen?
Met een identiteitskaart of een paspoort. Rijbewijzen zijn niet geldig als reisdocument binnen Europa. Uw reisdocument dient geldig te zijn wanneer u de reis maakt (dus niet nog 3 maanden na terugkomst).
Speciale verzoeken en klachten
Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?
Hoe kan ik contact opnemen op reis bij een noodgeval/onregelmatigheid?
Wanneer u op uw bestemming bent en een noodgeval of onregelmatigheid heeft moet u contact opnemen met ons noodnummer dat staat vermeld in de boekingsbevestiging. Vervolgens kunnen we de problemen zo spoedig mogelijk voor u oplossen, 24 uur per dag, 7 dagen per week.
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Ik heb een klacht, wat moet ik doen?
Wij doen ons uiterste best iedereen naar tevredenheid te helpen. Is er tijdens uw reis iets niet naar wens? Heeft u bijvoorbeeld opmerkingen over de schoonmaak? U moet dit dan direct melden bij de receptie. Lost deze het niet naar wens op? Bel dan het noodnummer dat in uw boekingsbevestiging staat. Hiermee geeft u ons de kans de ontstane situatie op te lossen. Belt u ons niet, dan zijn wij niet op de hoogte van uw onvrede en kunnen wij het dus ook niet voor u verhelpen. Als u klachten niet direct meldt en ons niet de kans geeft deze direct op te lossen, iets wat wij altijd zullen nastreven te doen, dan komt u daarna niet in aanmerking voor compensatie of een vergoeding. Het is dus zeer belangrijk om ons meteen te contacteren. Mocht u toch een klacht of opmerking hebben reeds voor vertrek of bij terugkomst dan kunt u deze indienen via onze Live Chat service of per e-mail. Wij kunnen klachten uitsluitend in behandeling nemen wanneer deze bij ons via de chat of per e-mail zijn ingediend.
Kan ik medische apparaten en/of speciale medicijnen meenemen aan boord van de trein?
Kan ik medische apparaten en/of speciale medicijnen meenemen aan boord van de trein?
De voorwaarden van vervoerders variëren. We raden u aan rechtstreeks contact op te nemen met uw vervoerder.
Zijn de treinen makkelijk toegankelijk voor minder-valide reizigers?
Zijn de treinen makkelijk toegankelijk voor minder-valide reizigers?
Vanwege de enorme variatie aan accommodaties kunnen we helaas geen speciale voorkeuren garanderen. Indien u assistentie wenst bij het instappen in de trein moet u contact opnemen met de vervoerder nadat u uw boekingsbevestiging heeft ontvangen.
Kan ik een kinderwagen of buggy meenemen in de trein?
Kan ik een kinderwagen of buggy meenemen in de trein?
De voorwaarden van vervoerders variëren. We raden u aan rechtstreeks contact op te nemen met uw vervoerder.
Kan ik een hulphond meenemen op reis in de trein?
Kan ik een hulphond meenemen op reis in de trein?
De voorwaarden van vervoerders variëren. We raden u aan rechtstreeks contact op te nemen met uw vervoerder.
Wijzigen/annuleren
Kan ik de namen van de passagiers wijzigen?
Kan ik de namen van de passagiers wijzigen?
Dit is soms mogelijk. Als de reis al geboekt is moet u zelf contact opnemen met uw vervoerder en informeren naar de mogelijkheden. Let op: hiervoor worden doorgaans kosten in rekening gebracht.
Kan ik nog extra personen bijboeken na het reserveren?
Kan ik nog extra personen bijboeken na het reserveren?
Achteraf een bestaande boeking wijzigen en daar een extra persoon aan toevoegen is niet mogelijk.
Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekstation wijzigen?
Kan ik nadat ik de bevestiging heb ontvangen mijn vertrekstation wijzigen?
U mag op elk vertrekstation op het traject van uw treinreis instappen. In de boekingsbevestiging en instapkaarten kan het station echter niet gewijzigd worden.
Kan ik mijn reisdatum later nog wijzigen?
Kan ik mijn reisdatum later nog wijzigen?
Nee, nadat u heeft geboekt is het wijzigen van uw vertrekdatum niet meer mogelijk.
Kan ik mijn reis annuleren?
Kan ik mijn reis annuleren?
Nee, dit is niet mogelijk. Wel kunnen we u voorzien van documentatie voor uw reis- of annuleringsverzekering. We verzoeken het u ons te melden wanneer u niet meer zal reizen om vertraging voor andere passagiers te voorkomen. Er zal in geen geval een terugbetaling plaatsvinden: hiervoor kunt u uw annuleringsverzekering contacteren.